BLOG

Yeni Türkiye Logosu ve 8 Gizli Mesaj

Yeni Türkiye Logosu ve 8 Gizli Mesaj

Türkiye’nin ticari markası için tasarlanan logo, 1.5 yıl boyunca logo üzerinde çalışan Saffron Brand Consultants tarafından tasarlandı. Consultants tarafından tasarlanan logolardan bazıları şu şirketlere ait Turkcell, Digiturk ve Halkbank’ın Paraf Kartı.


‘DEĞIŞIMIN EFENDILERI OLDUK’ 
Slogan ve logo için görüş bildirenler arasında Ali Koç, Bülent Eczacıbaşı, Tuncay Özilhan, Ali Kibar, Hamdi Akın, Serpil Timuray, Ethem Sancak gibi isimler yer alıyor. Yeni logo ve sloganın temsil ettiği marka fikri ise şöyle anlatıldı: Ülkemizin harikulade tarihi sonucunda değişimin efendileri olduk. Türk şirketleri adaptasyon, empati ve pratik olma yetenekleri sayesinde 200’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Müşteri ve ortaklarla sıcak ilişkiler kurarak hızlı değişimlerin yaşandığı günümüzde uzun vadeli ilişkiler kurabiliyorlar.

KÜFİ VE ELİ BELİNDE 
Logonun karakteri oluşturulurken küfi yazı stili ve geleneksel kilimlerde yer alan eli belinde deseninden yararlanıldı. Ayrıca Turkey yazısının içinde bulunan desenlerde de çini sanatında kullanılan figürlerden esinlenildi. Yazıyı oluşturan 8 desenin her biri ayrı bir anlam içeriyor: 

Büyüme : Ülkenin kesintisiz devam eden kalkınmasının mesajını veriyor. 

Sinerji : Birlikte çalışma yeteneğini sergiliyor. 

Dünya : Türkiye’nin dünyadaki konumunu güçlendirmesini anlatıyor. 

Buluşma : Hem iki kıtanın hem de insanların Türkiye’de buluşmasını temsil ediyor.

Hem Doğulu Hem Batılı : Türkiye’nin iki yönlü olmasını sergiliyor. 

İnovasyon : Yaratıcılığın ülkenin karakteristik özellikleri arasında yer aldığını gösteriyor. 

Birliktelik : Ülkenin birliğini ve birlikte çalışma kabiliyetini belirtiyor.

Uyum : Türkiye’nin uyum sağlama özelliğini ifade ediyor. 
 

gönderen: ESA Güvenlik
11.01.2016
YORUMLAR

BU YAZIYA YAPILAN BİR YORUM BULUNAMADI. İLK YORUMU YAPAN SİZ OLUN!

BİR YORUM BIRAKIN

E-posta adresiniz paylaşılmayacaktır. Gerekli alanlar "*" ile belirtilmiştir.